Uw accessoires zijn standaard meeverzekerd

Tot € 1.500, - aan accessoires zijn gratis meeverzekerd, wel een fijne gedachte. U hoeft zich dus geen zorgen te maken of u deze wel vergoed krijgt wanneer er in uw cabrio ingebroken wordt. Bent u betrokken bij een ongeval? Ook dan zijn uw accessoires verzekerd.

Standaard verzekerd
Onder accessoires verstaan wij alle gemonteerde uitrusting die niet tot de standaard uitvoering van uw cabrio behoord. Tot de standaard uitvoering behoren accessoires die in de fabriek gemonteerd zijn. Koopt u een cabrio en kiest u bij de dealer voor een trekhaak en metalen sport velgen? Dan beschouwen wij deze als accessoires. Toen de cabrio de fabriek verliet zaten deze er immers niet op.

Pas nadat u schade heeft wordt u vaak pas duidelijk wat nu wel of geen accessoire is. Om vervelende verrassingen te voorkomen vinden wij dat uw accessoires standaard meeverzekerd moeten zijn. Een fijne gedachte.

Wat zijn geen accessoires?
Alle niet gemonteerde accessoires. Kort gezegd betekent dit, alles wat niet vast zit. Onder accessoires verstaan wij dus geen telefoons of losse navigatie systemen. Ook portable dvd-spelers worden niet gezien als verzekerde accessoires. Heeft u toevallig een laptop of tablet in uw cabrio liggen en deze wordt gestolen of is beschadigd? Ook deze zijn niet verzekerd via uw cabrioverzekering.

Een ingebouwde navigatie, geluidssysteem of carkit is uiteraard wel verzekerd.

Aanvullend verzekeren
Het kan natuurlijk zijn dat u meer dan € 1.500, - aan gemonteerde accessoires hebt, deze zijn standaard niet verzekerd. Wilt u dit wel? Kies dan voor de uitbreiding van uw accessoires tot € 5.000,-

14 Dagen bedenktijd

Wij hebben vertrouwen in onze eigen cabrioverzekering en service, daarom bieden wij u ook de mogelijkheid om onze verzekering 14 dagen op proef te nemen. Op deze manier raakt u vanzelf overtuigd van onze kwaliteit. Dit terwijl u wel van alle voordelen kunt genieten.

Mocht u onverhoopt toch niet tevreden zijn over onze verzekering? Laat dit binnen 14 dagen aan ons weten en wij regelen verder alles. Dit kan zonder opgaaf van reden. Tot de dag dat u uw verzekering bij ons opzegt bent u natuurlijk gewoon verzekerd. U heeft dus de tijd om rustig verder te kijken.

Kosteloos
Als u de verzekering binnen de bedenktijd opzegt, dan bent u ons geen premie verschuldigd. Met terugwerkende kracht zeggen wij uw verzekering op. Dit betekent ook dat u nooit verzekerd bent geweest. Zorg er daarom wel voor dat u in de tussentijd ergens anders verzekerd bent. Anders bent u onverzekerd. Niet alleen loopt u dan het risico op een boete. In geval van schade draait u zelf voor de kosten op.

Gratis 24-uurs hulpservice

Standaard bij al onze cabrioverzekeringen vindt u de 24-uurs hulpservice. Staat u onverhoopt met schade langs de weg stil en kunt u niet verder rijden? Geen nood, wij staan voor u klaar. Zowel in het binnenland als in het buitenland.

Hulpverlening binnenland
De hulpverlening binnen Nederland bestaat uit berging van uw cabrio of aanhangwagen en vervoer naar een door u te bepalen adres binnen Nederland. Aanvullend wordt het vervoer voor u en uw passagiers vergoedt. U, en uw bagage, wordt naar een door u te bepalen adres in Nederland gebracht. U komt altijd thuis!

Hulpverlening buitenland
Binnen de landen van uw groene kaart kunt u aanspraak maken op de volgende vergoedingen.
- Berging en vervoer van uw cabrio of aanhanger naar de dichtstbijzijnde garage voor schade beoordeling en/of reparatie
- Uw cabrio of aanhanger wordt naar Nederland vervoerd indien deze niet binnen 4 werkdagen kan worden gerepareerd en de vervoerskosten lager zijn dan de dagwaarde van uw cabrio. In dit geval heeft u recht op maximaal 7 dagen vervangend vervoer.

U hoeft zich dus in geen enkel geval zorgen te maken dat uw cabrio niet thuis of bij een garage komt.

Geen pechhulp
De 24-uurs hulpservice mag niet verward worden met de pechhulp. U kunt enkel aanspraak maken op de 24-uurs hulpservice in het geval van schade. Wilt u ook in het geval van pech ook goed geholpen worden? Kijk dan eens naar onze pechhulp service.

U bent direct verzekerd

Als één van de weinige binnen Nederland hoort u bij ons direct of wij uw cabrioverzekering accepteren. Dit gebeurt automatisch zodra u bij ons een verzekering aanvraagt. Achter de schermen controleren wij automatisch uw gegevens, binnen 1 seconde weet u of wij uw verzekering accepteren. In 95% van alle aanvragen is dit het geval! Dit betekend dat u dan ook meteen verzekerd bent.

Meteen de weg op
Alle openingstijden worden steeds ruimer, een garage die op zondag open is is geen uitzondering meer. Stel, u koopt op zondag een cabrio, de garagehouder regelt de RDW overschrijving. De cabrio is van u maar zonder cabrioverzekering mag u nog niet de weg op. Bij andere verzekeraars hoort u pas op werkdagen of uw verzekering geaccepteerd wordt. Bij ons hoor je dit direct, 24 uur per dag.

Polis
Uw polisblad en groene kaart worden per e-mail, of desgewenst per post, naar u toe gestuurd. U kunt deze direct uitprinten en in uw cabrio opbergen. Zo weet u dat u altijd de juiste papieren bij de hand heeft.

Koopt u dus in het weekend of in de avonduren een cabrio? Geen probleem. U kunt bij ons, 95% van de gevallen, dezelfde avond/dag nog de weg op. Het aanvragen van een verzekering kost slechts 5 minuten. Zit u onverhoopt toch bij die overige 5%? Binnen 14 dagen kunt de verzekering kosteloos annuleren.

Geen verplicht eigen risico bij uw autoverzekering

Bij reparatie door een Schadegarant of Glasgarant herstelbedrijf betaalt u geen eigen risico, anders € 500,-

Ruitschade
Wij hanteren slechts één uitzondering op onze eigen risico, dat is ruitschade. Enkel bij een totale ruitvervanging betaalt u bij een Glasgarant herstelbedrijf een verplicht eigen risico van € 65, -. Heeft u bijvoorbeeld een sterretje in uw vooruit? Dan betaalt u geen eigen risico, dit wordt gratis voor u gerepareerd.

Schadegarant
Schade is vervelend en u wilt u cabrio terug in oorspronkelijke staat. Om de kwaliteit van de reparaties te waarborgen werken wij samen met schadegarant herstelbedrijven. Een herstelbedrijf met een schadegarant certificaat staat onder streng toezicht, dit komt ten goede van de kwaliteit van de reparaties. Voordelen van reparatie door een Schadegarant herstelbedrijf:

  • Recht op vervangend vervoer
  • Haal en brengservice
  • Gegarandeerde herstelkwaliteit
  • Geen gedoe met facturen
  • Altijd in de buurt

Eigen risico bij niet schade- of glasgarant bedrijven
Wilt u uw cabrio laten repareren bij een garage die niet is aangesloten bij schade- of glasgarant. Dan hanteren wij wel een verplicht eigen risico.

Ruitschade
€ 0, - bij reparatie door een Glasgarant herstelbedrijf.
€ 65, - bij ruitvervanging door een Glasgarant herstelbedrijf.
€ 500, - bij reparatie of vervanging door een ander schadeherstelbedrijf.

Overige schade
€ 0, - bij reparatie door een Schadegarant herstelbedrijf.
€ 500, - bij reparatie door een ander schadeherstelbedrijf.
€ 500,- eigen risico bij totaalverlies, diefstal of als u de schade niet laat repareren.

Handige opzegservice

U bent eruit. U gaat overstappen van cabrioverzekering maar u bent nog ergens anders verzekerd. Hoe kunt u dit het beste aanpakken? Met onze opzegservice is dit eenvoudig geregeld.

Aandachtspunt bij overstappen
U wilt niet tijdelijk onverzekerd of dubbel verzekerd zijn. In het eerste geval loopt u een groot risico, in het tweede geval betaald u teveel premie. Het is daarom belangrijk dat de opzegdatum van uw oude verzekering hetzelfde is als de ingangsdatum van uw nieuwe verzekering.

Opzegtermijn oude verzekering
Afhankelijk van uw oude verzekeraar heeft u een opzegtermijn. Meestal is dit één maand maar dit kan langer of korter zijn. Wat uw opzegtermijn is kunt u vinden op uw polisblad of opvragen bij uw huidige verzekeraar.

Onze opzegservice
Wilt u gebruik maken van onze opzegservice? Volg dan de volgende stappen en wij zeggen uw oude verzekering op.

  • Print de opzegbrief
  • Vul de gegevens in
  • Onderteken de opzegbrief
  • Het adres staat op het formulier
  • Een postzegel is niet nodig.

Meer wielenplan

Heeft u meer dan één auto of motor? Of heeft uw partner ook een auto of motor? Dan komt u in aanmerking voor ons meer wielenplan. Dit kan een voordeel tot 75% opleveren.

De hoogste korting op alle voertuigen
Op basis van uw schadevrije jaren krijgt een korting op uw verzekering(BM-trede). Verzekert u meerdere voertuigen dan krijgt u op alle verzekeringen dezelfde (hoogste) korting.

Voorbeelden
U heeft een auto en een motor. Met uw auto heeft u 8 schadevrije jaren opgebouwd, goed voor 65% korting. Met uw motor heeft u 3 schadevrije jaren opgebouwd, goed voor 45% korting. Verzekert u beide voertuigen bij ons? Dan krijgt u ook op uw motor 65% korting, een voordeel van 20% op uw motorverzekering.

Stel, u heeft samen met uw partner één auto. U wilt een tweede auto kopen voor uw partner. Met uw auto heeft u 18 schadevrije jaren opgebouwd, goed voor 75% korting. Uw partner heeft 0 schadevrije jaren met haar nieuwe auto. Verzekert u beide voertuigen bij ons? Dan krijgt uw partner ook 75% korting.

Berekenen
Wilt u online berekenen hoeveel u voor een tweede voertuig betaalt? Vul dan het hoogste aantal schadevrije jaren in van al uw, of uw partners, voertuigen.

Voorwaarden
- De korting wordt enkel toegepast tussen partners.
- De korting geldt niet voor voertuigen met een negatief aantal schadevrije jaren.
- De korting geldt alleen als alle voertuigen particulier gebruikt worden

Geen addertjes onder het gras

Wij vinden dat verzekeren weer simpel moet worden. Geen moeilijke constructies of kleine lettertjes. Geen slapeloze nachten, geen oneindig papierwerk. Gewoon goed verzekerd.

Eigen risico
Het eigen risico is eenvoudig, laat u uw schade repareren bij een Schadegarant bedrijf, dan betaalt u geen eigen risico. Als enige uitzondering hanteren wij een eigen risico van € 65, - bij ruitvervanging. Elke andere vorm van schade wordt volledig vergoed. Kiest u voor een schade herstelbedrijf dat niet is aangesloten bij Schadegarant? Dan hanteren wij een eigen risico van maximaal € 500,-. Meer hierover leest u onder het kopje eigen risico.

Geen aanvullende kosten
De premie die u ziet tijdens de online berekening is de premie die u ook daadwerkelijk gaat betalen. Hier komt na het aanvragen geen extra kosten bij. Dit is inclusief alle belastingen. Wij hanteren geen polis en/of administratiekosten. Zo weet u zeker dat u niet voor onaangename verrassingen komt te staan, wel zo fijn.

Naar voordelen

Onze klanten vertellen u graag waarom

Teamleider ServicecenterErik